keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Vapun kuulumisia

Eilen en ehtinyt päivittämään blogia. Oli tarkoitus olla tekemättä mitään, mutta koska oli lämmin päivä, niin tehtiin muutamia vesimarkkeerauksia. Yhteen pääsi karkaamaan (prkl...näitä on tullut nyt ihan liikaa), vaikka olin varautunut ottamaan koirasta kiinni, jos lähtee. Oli kuitenkin nopeampi. Pitää joku viikonloppu tehdä niin, että heittäjä heittää veneestä niin, että voi tarvittaessa nostaa damin, jos koira karkaa..

Vesityöskentelyn suhteen itselläni on vielä vähän pohdittavaa. Pudottaa damin heti vedestä noustuaan. Pitäisiköhän mun vaan tunkea käsi siihen niin nopeasti, ettei kerkiäisi tiputtamaan vai mitä. Pitää kysyä vinkkejä kokeneemmalta. Normaalisti haluan koiran istumaan eteen dami suussa, mutta pitäisiköhän vedestä noustessa tämä unohtaa?

Kerran lähetin n 10 metriä rannasta ja dami lensi matalaan veteen. Tällöin palautti loppuun asti, mutta luulen, että syy siihen oli se, että ei joutunut uimaan, eikä se, että olin itse niin kaukana.

Tänään ei tehdä mitään. Lenkilläkin olen pyrkinyt olamaan ihan hiljaa ja koira on ollut vapaalla.

2 kommenttia:

  1. Mä pidän Aidania edelleen remmissä (taippariotteessa) vesinoutoheitoissa. Se lähtee 90-prosenttisesti jo heitosta jos jotain viskotaan veteen, ja ihan turha koiran on antaa vahvistaa sellaista käytöstä. :) Norminoudossa olen vuoden verran palkannut namilla kun ei lähde heitosta, mutta damien ja järvien kanssa se ei huoli ruokaa kun tahtoo vaan noutamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Merlin ei oikeastaan heitosta lähde vesinoudoissakaan. Mutta aikansa odoteltuaan saattaa tehdä päätöksen lähtemisestä omatoimisesti. Mulla on siinä varmaan jokin mitä teen, jonka vuoksi se saattaa lähteä. Heiton jälkeen olen siis tarkkana, ettei lähde ja valmiina vaikka ottamaan kiinni. Sitten kun se näyttää pysyvän aloillaan, niin oma tarkkaavaisuus ehkä herpaantuu ja siinä kohdassa lähtee.

      Taippariotteessa taas tietää olevansa kiinni ja on ihan viilipyttynä, joten en tiedä ratkaiseeko se asiaa, jos pitää aina taippariotteessa. Ajattelin tosiaan lähteä siitä, että treenattaisiin noita heittäjän kanssa, joka tarvittaessa nostaa damin sitten pois.

      Poista