-Eilen ja tänään omatoimiagit. Merlinin kanssa eilen oli vuorossa kontaktien treenausta, erilaista lyhyttä ja helpohkoa radanpätkää, etenemistä ja pieni hyppytekniikkaharjoite. Muutoinkin laitoin aitojen rimat vinoon, jotta koira joutuu vähän miettimään niitä rimojakin. Alkuun pudotteli, mutta alkoi sitten petrata. Hyppytekniikkaharjoituksena oli 5 aitaa peräkkäin 40 cm korkeudella niin että suoraan alastulosta piti ponnistaa.
Tänään päästiin tekemään kepejä verkoilla. Tein aina osana lyhyttä rataa. Otin kaksi verkkoa lopulta pois, ja homma rullasi ihan hyvin. Ensi kerralla voi taas ottaa yhden verkon pois. Muutoin jatkoimme samantyyppistä settiä, kuin eilenkin. Alkaa nuo kontaktitkin sujua hiukan paremmin.
Gwendan kanssa piiitkästä aikaa agilitykentällä molempina päivinä. Tyttö olikin oikein täpinöissään asiasta ja tarjosi omatoimisesti kaikkia esteitä, mitä suinkin vaan muisti. Tehtiin puomia nyt kokonaisena ja kerran meni A-esteen. Vaikka Gwenda oli puomilla pentuna kävellytkin, oli se aika jännää. Tänään sujui jo paremmin.
Kepeissä lähti myös Gwendalla 2 verkkoa pois, eikä koira tainnut edes huomata asiaa. Mukava huomata, että putkikammokin oli unohtunut. Eiliseen tekstiin viitaten Gwenda palautti kaikki pallot agilitykentällä napakasti suoraan käteen...
-Molemmille myös lyhyesti noutohommia. Merlinille 3 sokkoa linjaa polkua pitkin, etäisyydet n 50-60 m. Viime aikoinahan on linjat olleet pääosin motivoituja. Hyvin irtosi ja eteni. Lisäksi 3 damin hakuruutu heinikkoon, joska kaikki löytyi.
Gwendan kanssa motivoitu linja ja kerran oikea ja vasen erikseen. Sitten vielä niin, että molemmilla puolilla oli damit. Oikein meni. Ja positiivista oli, että muutama dami tuli ihan käteen asti. Lukikohan Gwenda mun eilisen vuodatukseni luovutusprobleemista... :)
-Ja viimeisenä Merlinille vielä ohjattu agilitytreeni. Nyt päästiin jo niin pitkälle radalla (16. esteelle), että olisi taas järkevää rustailla ratoja ylös (etenkin sitä, miten niissä ohjattiin..). Ohjaajakin sai vähän kehuja kehittymisestään. Lisäksi testattiin, tarvitseeko Merlin A-esteelle ylösmenoon pysäytystä. Pitäisi kovemmastakin vauhdista osua kontaktipinnalle, joten jätettiin se nyt pois. Puomi onkin sitten erikseen...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti